Nervøs for prøven?

Alle mennesker er mere eller mindre nervøse, når deres viden og kundskaber testes til en eksamen eller køreprøve.

En køreprøve består af en teoretisk og praktisk prøve.

Ved teoriprøven skal du forholde dig til nogle udsagn, som enten er sande eller falske; dvs. du skal svare ja eller nej til udsagnene.

Du får vist 25 billeder, som kunne omhandle forskellige færdselssituationer, alkohol, narkotika, hvilke køretøjer du må føre osv.

Efter endt prøve får du at vide, hvilke fejl du har. Du må højest have fejl i 5 billeder, hvilket svarer til at 80% af svarene skal være korrekte.

Den praktiske prøve starter med, at den køreprøvesagkyndige kontrollerer dine papirer. Herefter skal i lave en kontrol af skolebilen inden kørslen. Den køreprøvesagkyndige skal stille 3 spørgsmål, som er nedskrevet på et blåt kort. Han/hun må ikke selv finde på et spørgsmål.

Du skal kunne svare på mindst 3 spørgsmål, hvorefter prøven på vej starter. Den køreprøvesagkyndige skal på tydelig vis og i god tid fortælle dig, hvor du skal dreje og i det hele taget lede prøven på en positiv måde. Du er altid velkommen til at stille spørgsmål under prøven, hvis du er i tvivl om eksempelvis, hvor du skal dreje.

Prøven må ikke tage under 25 min. og tager ofte 30-35 min.

Efter den praktiske prøve får du et midlertidigt kørekort, som du kan bruge til at føre bil i Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige. Er du under 18 år må du kun køre i Danmark med en ledsager.

Efter 14 dage til en måned kommer dit rigtige kørekort hjem til dig.

Hvis du er meget nervøst anlagt til dine prøver, så kan Inger Petri hjælpe med at fjerne den værste angst.

Stresscoach Inger Petri
www.ingerpetri.dk
Email: kontakt@ingerpetri.dk

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til mig, ris eller ros så udfyld formularen og jeg vender hurtigst muligt tilbage til dig. mvh. René

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Jeg samler på mine elevers gode oplevelser!

Læs endnu flere anmeldelser på Facebooksiden.

Inez Gregersen​

"René er god kørelærer og han er den bedste kørelærer"

Steen Weirgang Jensen

"God service, dygtig og underholdende 😊"