​Førstehjælp

​Siden 2006, hvor det blev obligatorisk, at eleverne skulle have færdselsrelateret førstehjælp, har jeg været førstehjælpsinstruktør og godkendt af Dansk Førstehjælps Råd.

Jeg har således undervist mine egne og andre kørelæreres elever. I min tid i Politiet, som køreprøvesagkyndig, har jeg undervist politifolk i førstehjælp ved skudskader, knivstik, kraftige blødninger m.m.

I mine unge år, var jeg ansat som hospitalsportør på KAS Herlev i et sommerjob, som endte med at blive til 4 års ansættelse. Jeg har derfor haft stor erfaring i at give hjertemassage og har bl.a. været fast på skadesstuen, hvor jeg har set, hvilke konsekvenser det har haft at køre uden sele, i spirituspåvirket tilstand samt med høje hastigheder.

Denne erfaring inddrager jeg i undervisningen, så du forhåbentlig går fra kurset med en sund holdning til det at være bilist, samtidig med at du kan starte eller deltage i at hjælpe et medmenneske.

Hvis du er førstegangserhverver af kørekort, skal du deltage i et 8 timers færdselsrelateret førstehjælp, hvorefter du får et bevis på dette.

Beviset skal vedlægges din kørekort ansøgning før din ansøgning kan blive godkendt.

Undervisningen foregår via dialog og praktiske øvelser, hvor vi kommer igennem stoffet på en god og underholdende måde.

Visse erhvervsuddannelser kan blive fritaget for førstehjælp i køreskolen, hvis førstehjælpsundervisningen på erhvervsskolen også indeholder Færdselsrelateret førstehjælp og underviseren er godkendt i Dansk Førstehjælpsråd.

Pris for kurset 750 kr.

incl. Materialer, samt morgenmad. Elever fra andre køreskoler er selvfølgelig også velkomne.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til mig, ris eller ros så udfyld formularen og jeg vender hurtigst muligt tilbage til dig. mvh. René

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Jeg samler på mine elevers gode oplevelser!

Læs endnu flere anmeldelser på Facebooksiden.

Inez Gregersen​

"René er god kørelærer og han er den bedste kørelærer"

Steen Weirgang Jensen

"God service, dygtig og underholdende 😊"